Facebook, WhatsApp i Instagram se budou ptát na věk. Pozor ať děti nepřijdou o účet

Příchod GDPR znamená, že budete dostávat záplavu e-mailů s nutností odklikávat znovu Podmínky užívání a Podmínky ochrany soukromí. Některé z nich se budou tvářit jako když si náhle všichni vzpomněli a budou neuvěřitelně chránit vaše soukromí. Věřit se tomu nedá, to už víme roky. Některé mobilní aplikace a webové služby budou žádat sdělit věk – buď přímo zadáním nebo jenom v rozmezí. To je dáno tím, že GDPR v EU posunulo hranici používání sociálních sítí a Internetu pro děti z třinácti na šestnáct let.

Někde se tedy objeví právě oněch šestnáct, někde to bude (jako na příkladu níže z Instagramu) stále rozděleno třinácti a osmnácti.

Lhát se nemá, ale pozor, aby vaše děti nepřišly o účet

  •  Pokud zvolí méně než 13 let, tak jim sociální síť okamžitě zablokuje účet.
  • Pokud zvolí mezi 13 a 18 tak dostanou účet, který by sice mohl být bezpečnější, ale ve skutečnosti bude omezený a s problémy. Ale nebude na něm reklama pro dospělé.

Bohužel, popravdě, stejně jako řadu posledních let, lepší je se tvářit, že je vám osmnáct a více. A ano, bohužel, vedlejší efekt je, že se budou zobrazovat reklamy pro 18+. Což ostatně takto funguje už roky, prakticky všechny ty 9+ děti mají vyplněno 18 a více. Nic moc jiného při zakládání účtu na Facebooku udělat nešlo.

Pokud se někde objeví hranice (pod) 16 let, tak pozor na to, že mezi 13 a 16 to vyvolá nutnost souhlasu rodičů (ano, tenhle nesmysl přišel s GDPR). Takže i to je ta špatná volba.  Souhlas rodičů bude nicméně jenom nějaký formální prvek, prvek formuláře kam „rodič“ napíše „SOUHLASÍM“.

2018-04-27 07.35.00.png

Reklamy