Facebook si stěžuje, že iOS 14 mu znemožní shromažďovat identifikace uživatelů a zkomplikuje cílení.

Facebook si stěžuje, že iOS 14 mu znemožní shromažďovat identifikace uživatelů a zkomplikuje cílení. Apple přichází se změny pro IDFA (Identification for Advertisers) kde nově bude nutné uživatele varovat, že se tento unikátní identifkátor bude sbírat a navíc bude nutné, aby to uživatelé odsouhlasili.

Facebook tvrdí, že  tedy IDFA přestane sbírat a bude to mít až 50 % dopad na příjmy v rámci Audience Network (absence IDFA znemožní identifikovat konkrétního uživatele napříč mobilními aplikacemi na iPhone). Zároveň ale uvádí, že na vlastní aktivity Facebooku bude dopad menší.  Logické, protože uvnitř Facebooku ví Facebook vždy velmi přesně kdo je uživatel. Facebooku ale nic nebrání nechat uživatel odsouhlasit použití IDFAa nic ho nenutí k tomu aby vše kompletně vypnul.

Typické silové hry, včetně  argumentace, že to poškodí malé společnosti, již tak zápasící s ekonomickou krizí. Další vysvětlení v IDFA Apocalypse: What We Know (And Don’t)