Facebook spustil (nové) Facebook Shops a slibuje vysokou ochranu soukromí.

Facebook spustil Facebook Shops a slibuje vysokou ochranu soukromí. Umožní založit a provozovat e-shop na Facebooku i Instagramu a cílí na malé firmy. Ve skutečnosti je to ale jenom frontend pro existující e-shop (druhá možnost je objednávka, kterou dostanete zprávou) bez možností propojení. Hlavně další cesta jak uživatele udržet na Facebooku a Instagramu a nikam je nepustit a provozovatele přimět k dalšímu placení, aby jeho „Facebook Shop“ byl vidět.

2020-05-20 06_11_38-(2) Bradbury Media - Shop

V Česku chybí checkout  (funguje pouze v USA) a celé je to jenom velmi omezený prezentační nástroj doplněný o velmi jednoduchý generátor objednávky,  Pro reálné použití  chybí i takové zásadní věcí  jako vyčíslení DPH či skladové stavy, nemůžete ani odkázat na vlastní web/e-shop s detaily o produktu. Vše by mělo být propojené s již existující funkcí Katalogů, ale prozatím to nevypadá, že to skutečně funguje (může být, že není vše nové stále nasazené). Správa položek je stejně tak pomalá jako práce se Stránkami.

Vkládané zboží Facebook schvaluje, bez toho se neobjeví na Stránce (tu musíte mít). Facebook Shops by měl být postupně dostupné už nyní, Instagram Shops až v létě.