#TYDEN je týdenní souhrn zajímavých a důležitých věcí z IT/C, marketingu, bezpečnosti, socnetů, hw/sw, AI, finančních výsledků. 20 tisíc znaků pro platící, včetně anglické verze. Stojí jen 5 USD měsíčně nebo 50 USD na rok. Poloviční krátká podoba je zdarma.

Přihlásit odběr ➡️ rychlofky.substack.com

Facebook couvá, do WhatsApp reklamu dát už nechce.

Od Rychlofky

Facebook couvá, do WhatsApp reklamu dát už nechce. Myslí to tak vážně, že tým co řešil nasazení reklamy rozpustil a to co již stihli do kódu WhatsApp přidat odstranil. WhatsApp má přitom 1.5 miliardy uživatelů, mírně více než Instagram, podstatně méně než Facebook. Facebook ho v roce 2014 koupil za 19 miliard dolarů (Instagram mimochodem za 1 miliardu dolarů) a v té době WhatsApp v některých zemích vybíral 1 USD ročně od uživatelů (což Facebook v roce 2016 zrušil).

Prozatím to vypadá, že Facebook nedokáže v šifrovaném prostředí chatovacích zpráv zajistit dostatečné schopnosti cílení. Nutno dodat, že Jan Koum, původní zakladatel WhatsApp z Facebooku odešel v roce 2018 právě proto, že nesouhlasil s nasazení reklamy.

Další podrobnosti v Facebook Backs Off Controversial Plan to Sell Ads in WhatsApp a Facebook Backs Off on Plan to Bring Ads to WhatsApp

Whatsapp-920x518