Avast ve Forbesu. Důvodem je sběr a prodej údajů o 400 milionech uživatelů.

Avast ve Forbesu. Důvodem je sběr a prodej údajů o 400 milionech uživatelů. Což samozřejmě není nic nového a v Podmínkách užití je to už poměrně dlouho. Od zdarma použitelného software je navíc nutné očekávat, že si na sebe musí nějak vydělat. Novou pozornost si Avast (a AVG) získal tím, že ho Mozilla a Opera odstranili z katalogu dodatků do prohlížeče (Mozilla odstranila rozšíření Avastu a AVG z obchodu s rozšířeními. Nejsou ale zablokovaná.).

Ve Are You One Of Avast’s 400 Million Users? This Is Why It Collects And Sells Your Web Habits je i vyjádření Ondřeje Vlčka, CEO Avastu, k mechanismu jak Avast v rozšíření sbírá údaje o tom kam uživatel chodí na webu. Důležitá informace je, že data zpracovává Jumpshot,  další Avastem (většinově, zbytek vlastní Ascential) vlastněná firma. Ta „anonymizovaná“ data prodává dál.

Na čemž mimochodem také není nic nového, třeba viz Avast Data Drives New Analytics Engine z roku 2015 kde ostatně také najdete Ondřeje Vlčka a vysvětlení „anonymizace“ a hlavně následné agregace..

2019-12-10 15_44_13-Avast and Jumpshot2019-12-10 15_44_22-Avast and Jumpshot

[31.01.20] Nový vývoj >>> Avast udělal to co měl udělat už dávno. Jumpshot končí a tím i prodej údajů o uživatelích a zákaznících. Končí ale shromažďování?