Obchody sledují zákazníky, slouží k tomu Bluetooth na mobilech zákazníků

Obchody sledují zákazníky, slouží k tomu Bluetooth na mobilech zákazníků a v obchodě vás před vstupem rozhodně nevarují, že se chystají sledovat každý váš krok a zjišťovat u jakého zboží jste se (jak dlouho) zastavili. Nechybí ani cílené poslání upozornění na nabídku, kterou jste právě minuli, byť na něco takového už obchod potřebuje abyste měli v mobilu aplikaci.

Tu ale možná máte, respektive kód umožňující něco takového se dnes skrývá v knihovních, které jsou součástí množství běžných aplikací, třeba těch pro počasí či zpravodajství. Sledovat vás ale takto mohou pouliční kiosky, reklamní nosiče, zastávky MHD.

Jak se něčemu takovému bránit? Vypnutím Bluetooth, aktivací letové režimu. Otázkou je, co chce Apple říct tím, že Bluetooth už vlastně vypnout nejde. Viz In Stores, Secret Surveillance Tracks Your Every Move

2019-06-15 08_25_41-Window.png

 

Reklamy