Facebook opět mění algoritmy. Newsfeed upřednostňuje blízké přátele a „hodnotný“ obsah.

Facebook opět mění algoritmy. Newsfeed upřednostňuje blízké přátele a „hodnotný“ obsah. To poslední je obzvlášť pikantní, protože Facebook má velmi svérázné představy o tom co je hodnotné (zpravidla jsou to hloupá videa). Ještě pikantnější je, že k určení co má ukazovat bude používat staré známé (a extrémně otravné) dotazníky, u kterých z minulosti víme, že stejně nikdy neměly vliv. Viz Using Surveys to Make News Feed More Personal kde na konci ujišťují, že Stránek se to prý nedotkne.

Je ale jasné, že jde jenom o další tah jak ještě více omezit (už tak zoufalý) neplacený dosah Stránek a firmy přimět k placení. Navíc je potřeba připravit prostor pro přechod na model kde hlavní roli hrají Skupiny a Události a vše ostatní je upozaděno.  O tom je ale více v Facebook oznámil zásadní redesign. Konec News Feedu, všechno se bude dít ve Skupinách a Událostech.

PS: Přátelé a hodnotný obsah už Facebook sliboval dříve. Řeč je o tom v Před rokem Zuckerberg oznámil, že se Facebook zaměří na „smysluplné interakce“ s přáteli a rodinou a Facebook zveřejnil nová pravidla pro obsah, tedy News Feed Publisher Guidelines

news-feed-ranking.jpg

Reklamy