#TYDEN je týdenní souhrn zajímavých a důležitých věcí z IT/C, marketingu, bezpečnosti, socnetů, hw/sw, AI, finančních výsledků. 20 tisíc znaků pro platící, včetně anglické verze. Stojí jen 5 USD měsíčně nebo 50 USD na rok. Poloviční krátká podoba je zdarma.

Přihlásit odběr ➡️ rychlofky.substack.com

Google I/O se točilo okolo soukromí, jak jinak. Jenže, celé je to pořád tak trochu špatně.

Od Rychlofky

Google I/O se točilo okolo soukromí, jak jinak. Jenže, celé je to pořád tak trochu špatně. “Our experience shows that people prefer ads that are personalized to their needs and interests – but only if those ads offer transparency, choice and control,” je právě ten špatně pochopený samotný základ.

Lidé preferují žádné inzeráty a jak už víme, personalizace založená na nekonečné snaze uhodnout co internetový uživatel chce, je zásadně chybující. Takže to kde by Google měl začít je to, že přestane o lidech shromažďovat informace. Jenže to by zcela rozbořilo základ jeho obchodního modelu. Začarovaný kruh.

Viz Google plans new browser tools on privacy, ad transparency a Google’s Sundar Pichai: Privacy Should Not Be a Luxury Good.

Zejména to druhé je dobré, soukromí by nemělo být luxusní zboží. To také říká Sundar Pichai. Jenže to je v současném modelu nemožné zrušit.

google-plus-logo