#TYDEN je týdenní souhrn zajímavých a důležitých věcí z IT/C, marketingu, bezpečnosti, socnetů, hw/sw, AI, finančních výsledků. 20 tisíc znaků pro platící, včetně anglické verze. Stojí jen 5 USD měsíčně nebo 50 USD na rok. Poloviční krátká podoba je zdarma.

Přihlásit odběr ➡️ rychlofky.substack.com

Facebook oznámil zásadní redesign. Konec News Feedu, všechno se bude dít ve Skupinách a Událostech.

Od Rychlofky

Facebook oznámil zásadní redesign. Konec News Feedu, všechno se bude dít ve Skupinách a Událostech. V mobilní aplikace se to objeví hned, webová verze se změní až někdy později (v měsících).

Se Skupinami jako budoucností ostatně přišel Mark Zuckerberg už před lety, mezitím stihl dotáhnout Stránky i News Feed do nepoužitelné podoby a děti mládež přesvědčit k odchodu z Facebooku.  Skupiny a Události každopádně zatím jsou zpoplatněné a zásadně omezené jen minimálně. Za pár let k tomu ale dojde.

Hodně zvláštní je i nová funkčnost “Meet New Friends” – ta bude lidem doporučovat další lidi, kteří mají podobné zájmy (což bude extrémně zajímavé s ohledem jak špatně Facebook zná zájmy lidi v zemích jako je Česko) nebo jsou “nějak” propojení v reálné světě. Je dost jisté, že s touhle funkčností bude ještě hodně legrace a problémů. Tady je vhodné si prostudovat TIP#856: Jak na Facebooku funguje doporučování lidí do přátel? Začíná to totiž vypadat, že přesně tyhle podivné metody chce konečně Facebook nasadit masově.

Připravte se tedy na to, že Facebook bude všude tlačit Skupiny a pokud patříte mezi většinu lidí co žádné aktivně nepoužívá, tak budete mít Facebook nepoužitelný – nebude na něm žádný obsah.

Událost chce Facebook pochopitelně uživatelům předkládat podle geolokace. Ve velkých městech tohle může být zajímavé, ale až teď uvidíte jak nepoužitelnou záplavu spamu Události už několik let představují. V malých městech naopak nebude mít Facebook co nabídnout.

Viz Facebook is redesigning its core app around the two parts people actually like to use

facebook_website_redesign_1.9