#TYDEN je týdenní souhrn zajímavých a důležitých věcí z IT/C, marketingu, bezpečnosti, socnetů, hw/sw, AI, finančních výsledků. 20 tisíc znaků pro platící, včetně anglické verze. Stojí jen 5 USD měsíčně nebo 50 USD na rok. Poloviční krátká podoba je zdarma.

Přihlásit odběr ➡️ rychlofky.substack.com

Mark Zuckerberg oznámil nový Facebook zaměřený na soukromé sdílení informací

Od Rychlofky

Mark Zuckerberg oznámil nový Facebook zaměřený na soukromé sdílení informací. Má se soustředit na přímé soukromé interakce mezi lidmi, koncové šifrování, mizející zprávy, bezpečnost a bezpečné ukládání zpráv. Facebooku to zabere několik let a bude se to prý dělat “otevřeně a kolaborativně”. Viz A Privacy-Focused Vision for Social Networking a není tam ani slovo o tom, že Facebook přestane informace o uživatelích prodávat, shromažďovat a komerčně využívat. Logicky, protože něco takového není možné. A protože něco takového je v rozporu se “sociální sítí postavenou na soukromí uživatelů”. O tu totiž vůbec nejde, jde hlavně o útok na část trhu, která Facebooku nepatří a chce ji získat.

Přísliby důsledného koncového šifrování doprovázené tím, že Facebook tedy nebude moci vědět o čem si píšete totiž není podstata problému. Podstata problémů jsou profily uživatelů i shadow profily ne-uživatelů, nakupování údajů o uživatelích, spojování informací o nich, podloudné dolování informací z telefonů. Informace o uživatelích jsou to co narušuje jejich soukromí a to co Facebook ochotně poskytoval dalším subjektům, nikoliv přímé zprávy, které si uživatelé posílají mezi sebou.  Bez těchto informací ale Facebook nebude mít obchodní model a nebude moci fungovat.

A to bez ohledu na to, že víme, že Facebooku se nedá věřit. Marku Zuckerbergovi už vůbec ne.

2019-03-07 17_13_12-A Privacy-Focused Vision for Social Networking _ Facebook.png