#TYDEN je týdenní souhrn zajímavých a důležitých věcí z IT/C, marketingu, bezpečnosti, socnetů, hw/sw, AI, finančních výsledků. 20 tisíc znaků pro platící, včetně anglické verze. Stojí jen 5 USD měsíčně nebo 50 USD na rok. Poloviční krátká podoba je zdarma.

Přihlásit odběr ➡️ rychlofky.substack.com

Google nakupil data od Mastercard aby spojil online inzerci s offline nákup

Od Rychlofky

Google nakupil data od Mastercard aby spojil online inzerci s offline nákupy. Týká se to samozřejmě USA, ne Česka, a podobné aktivity masivně dělá Facebook, zrovna u Google je něco takového dost v rozporu s “Don’t be evil”.

Celé je to navíc utajená dohoda, jejíž vyjednávání trvalo čtyři roky. Viz Google reportedly bought Mastercard data to link online ads with offline purchases a Google and Mastercard Cut a Secret Ad Deal to Track Retail Sales kde najdete i zábavné tvrzení, že “data jsou anonymizována”. Což logicky nedává smysl, pokud propojím online inzerci (Google ví na koho cílí, uživatel je přihlášen s účtem od Google) s offline nákupy, tak o nějaké anonymizaci nemůže být řeč.

Zbavit se toho prý lze vypnutí Web & App activity.  Celé to souvisí s Powering ads and analytics innovations with machine learning

google-logo-pre-2015