Google nakupil data od Mastercard aby spojil online inzerci s offline nákup

Google nakupil data od Mastercard aby spojil online inzerci s offline nákupy. Týká se to samozřejmě USA, ne Česka, a podobné aktivity masivně dělá Facebook, zrovna u Google je něco takového dost v rozporu s „Don’t be evil“.

Celé je to navíc utajená dohoda, jejíž vyjednávání trvalo čtyři roky. Viz Google reportedly bought Mastercard data to link online ads with offline purchases a Google and Mastercard Cut a Secret Ad Deal to Track Retail Sales kde najdete i zábavné tvrzení, že „data jsou anonymizována“. Což logicky nedává smysl, pokud propojím online inzerci (Google ví na koho cílí, uživatel je přihlášen s účtem od Google) s offline nákupy, tak o nějaké anonymizaci nemůže být řeč.

Zbavit se toho prý lze vypnutí Web & App activity.  Celé to souvisí s Powering ads and analytics innovations with machine learning

google-logo-pre-2015

Reklamy