Facebook omezí cílení inzerce, nebude cílit podle nakupovaných informací

Facebook omezí cílení inzerce, nebude cílit podle nakupovaných informací. První dost podstatná změna po aféře s Cambridge Analytica. Zajímavá i v tom, že jmenuje pár zdrojů podle kterých bylo možné cílit (Acxiom, Epsilon Data Management a Oracle Data Cloud). Česka se tohle moc netýká, tady detailní data (včetně záplavy offline dat) o jednotlivých uživatelích Facebook zatím nijak extra nenakupoval. V USA masivně, od roku 2013. V článku zmiňují i to, že není jasné, zda tato data o konkrétních jednotlivcích Facebook získává s jejich souhlasem – odpověď je na to snadná, uživatelé Facebook o tom netuší a souhlas nedávají. Zajímavé související čtení (z roku 2014) v tomto ohledu je FTC Recommends Congress Require the Data Broker Industry to be More Transparent and Give Consumers Greater Control Over Their Personal Information

2018-03-29 08_51_45-FTC Recommends Congress Require the Data Broker Industry to be More Transparent .png

Reklamy