#TYDEN je týdenní souhrn zajímavých a důležitých věcí z IT/C, marketingu, bezpečnosti, socnetů, hw/sw, AI, finančních výsledků. 20 tisíc znaků pro platící, včetně anglické verze. Stojí jen 5 USD měsíčně nebo 50 USD na rok. Poloviční krátká podoba je zdarma.

Přihlásit odběr ➡️ rychlofky.substack.com

Je proklikovost signál pro umístění ve výsledcích hledání u Google?

Od Rychlofky

Je proklikovost signál pro umístění ve výsledcích hledání u Google? V IS CLICK THROUGH RATE A RANKING SIGNAL? je něco k zamyšlení pro SEO mágy. Zamyšlení nad něčím, co se řeší už dlouhé roky a nemá příliš jasný výsledek – tedy to, jestli Google používá klikání na výsledky ve vyhledávání jako jeden ze signálu pro určení pozice. Závěr dlouhého studování je, že Google skutečně tuto metriku jako signál používá, respektive, že je použita jako podklad pro připadné přehodnocení umístění.

Pokud se nad tím ale teď zamyslíte, tak je to dost podobné peklu, které způsobil Facebook tím, že jediný zásadní signál pro ukazování příspěvků dalším lidem je to, že lidé příspěvek lajkují, komentují, sdílejí či na něj jinak klikají. Což vede k uměle vytvářeným titulkům (clickbaiting v té nejhorší podobě) a obrázkům, manipulacím a ve výsledku k stále klesajícímu úpadku obsahu na Facebooku. Tedy tomu, že skutečně kvalitní obsah je bez šance dosáhnout stejné míry interakce jako obsah beznadějně hloupý.

Je proklikovost signál pro umístění ve výsledcích hledání u Google?